أخر تحديث للموقع بتاريخ: 11 ديسمبر 2019
تعلم اللغة الإنجليزية بواسطة الحاسب CALL

أنت هنا

رقم المقرر ورمزه: 
274 نجل
نوع المقرر: 
تخصص
 

نموذج وصف مقرر دراسي

Course Description

الرمز والرقم: 274 نجل

Course Code and Number: Eng 274

اسم المقرر:  تعلم اللغة بواسطة الحاسب الآلي

Course Title:  Computer Assisted Language Learning (CALL)

الوحدات الدراسية:  3

Number of Units:  3 Credit Hours

المستوي: الرابع

Level:  4 ( English)

متطلب سابق: لا يوجد

Pre-requisite: None

وصف و محتويات المقرر:

يركز مقرر ((CALL على دروس التعلم الذاتي والتي تتيح للطالب التعلم من خلال الاعتماد على النفس. وتتميز الدروس  بالاعتماد على التعلم التفاعلي والتعلم الفردي. إن مقرر (CALL) ليس طريقة جديدة للتعلم بل هو أداة تساعد المعلم في تسهيل عملية التعلم لأنها تستخدم لتعزيز ما تم دراسته في الغرف الصفية. وكذلك يستخدم المقرر في مساعدة بعض الطلاب ذوي الكفاءة اللغوية المحدودة.

عند الانتهاء من هذا المقرر، ينبغي على  الطالب أن يكون قادرا على:

  1. استخدام تطبيقات البرامج الاساسية لتسهيل عملية التعليم وتعزيز دروس المعلم.
  2. تطوير المعلومات الكافية للتدرب على النشاطات العملية.
  3. تقييم مواقع الانترنت و الاقراص الرقمية التي تعلم اللغة الانجليزية.

Contents & Description:

The philosophy of CALL puts a strong emphasis on student-centered lessons that allow the learners to learn on their own. The lessons carry two important features: interactive learning and individualized learning. CALL is not a method; it is a tool that helps teachers to facilitate the language learning process. CALL can be used to reinforce what has been learned in the classrooms. It can also be used as remedial to help learners with limited language proficiency.
 

Upon completing this course, students should be able to:

  1. use basic application software packages to facilitate learning and reinforce teachers' instruction.
  2. develop a knowledge base that draws upon hands on task-based activities.
  3. evaluate English learning websites and multimedia CD-Roms.

الكتب والمراجع:                                                                                                                             Textbook and References

  1. Beatty, K. (2003). Teaching and researching computer-assisted language learning. New York: Longman.
  2. Kern, R., & Warschauer, M. (2000). Theory and practice of network-based language teaching. In M. Warschauer & R. Kern (Eds.), Network-based language teaching: Concepts and practice (pp. 1-19). New York: Cambridge University Press.
  3. Kern, R., Ware, P., & Warschauer. M. (2004). Crossing frontiers: New directions in online pedagogy and research. Annual Review of Applied Linguistics, 24, 243-260.
  4. Warschauer, M., & Healey, D. (1998). Computers and language learning: An overview. Language Teaching, 31, 57-71. Available:http://www.gse.uci.edu/faculty/markw/overview.html