أخر تحديث للموقع بتاريخ: 15 ديسمبر 2019
قراءة 1

أنت هنا

رقم المقرر ورمزه: 
101 نجل
نوع المقرر: 
تخصص

نموذج وصف مقرر دراسي

Course Description

الرمز والرقم: 101 نجل

Course Code and Number: ENG 101

اسم المقرر: قراءة 1

Course Title: Reading 1

الوحدات الدراسية: 3(3، . ، . )

Number of Units: 3 (3,0,0)

المستوي: الاول

Level: ONE

متطلب سابق: لا يوجد

Pre-requisite:  None

وصف و محتويات المقرر:

تم تصميم المقرر لتزويد  الطلاب بالمهارات الضرورية  للقراءة  و ذلك من خلال قراءة  و فهم مجموعة من النصوص المتنوعة. يتعلم الطلاب في هذا المقرر على القراءة الفعالة و مهارات التفكير النقدي البناء و ذلك تمهيدا لمقرر القراءة2 ( 152نجل) .  و يركز المقرر علي اكساب الطلاب المفردات و الاستيعاب و استراتيجيات القراءة مثل القراءة للبحث عن الفكرة الرئيسية فهم المعنى العام للنص و تخمين المعنى من سياق النص  و زيادة سرعة القراءة و تفسير وجهة نظر الكاتب.

عند الانتهاء من دراسة المقرر يكون الطالب قادرا علي

  1. تحديد الفكرة الرئيسية للنص و التفاصيل الداعمة له.
  2. التعرف على الانماط الاساسية المنظمة للنص.
  3. استخلاص النتائج.
  4. فهم المفردات من سياق النص.
  5. تفسير وجهة نظر الكاتب.

Contents & Description:

  This course is designed to equip students with the necessary reading skills through reading and comprehension of a variety of texts. It introduces students to effective reading and critical thinking skills in preparation for READING II (ENG 152). Emphasis is on vocabulary, comprehension, and reading strategies. The course also emphasizes reading strategies such as skimming, scanning, guessing meaning from context, increasing reading speed and interpreting the author’s point of view.

By the end of the course, students should be able to:

  1. determine main ideas and supporting details.
  2. recognize basic patterns of organization.
  3. draw conclusions.
  4. understand vocabulary in context.
  5. interpret author’s point of view.

الكتب والمراجع:                                                                                                                Textbook and References

  1. Kirn, Elaine and Pamela Hartmann (2009). Interactions 1. McGraw- Hill Education.
  2. Mikulecky, Beatrice S. and Linda Jeffries ( 2009 ) Basic Reading Power, 3rd   Edition . Longman Person Education
  3. Brenda Wegmann , Miki Knezevic , Marilyn Bernstein(2003 )Mosaic 1: Reading 4th edition. McGraw- Hill Education