أخر تحديث للموقع بتاريخ: 6 ديسمبر 2019
قراءة2

أنت هنا

رقم المقرر ورمزه: 
152 نجل
نوع المقرر: 
تخصص

نموذج وصف مقرر دراسي

Course Description

الرمز والرقم: 152 نجل

Course Code and Number: ENG 152

اسم المقرر: قراءة 2

Course Title: Reading 2

الوحدات الدراسية: 3( 0.0.3)

Number of Units: 3 (3,0,0)

المستوي: الثاني

Level:  Two

متطلب سابق: 101 نجل

Pre-requisite: Reading 1 ( ENG 101)

وصف و محتويات المقرر:

هذا المقرر يعزز المهارات الضرورية للقراءة من خلال قراءة و فهم  العديد من النصوص. و يهدف المقرر لتطوير مهارات القراءة و استراتيجيات الفهم و بناء المفردات . و تعلم استراتيجيات القراءة  و تخمين معاني المفردات من سياق النص و فهم بنية و تنظيم النص. كما يهدف الى زيادة سرعة القراءة لدى الطلاب و معرفة و تفسير وجهة نظر الكاتب.عند الانتهاء من دراسة المقرر يكون الطالب قادرا على:

  1. استخلاص النتائج.
  2. فهم معاني المفردات من السياق.
  3. معرفة الفكرة الرئيسية و الافكار الداعمة .
  4. القيام باستنتاجات من النص.
  5. معرفة وجهة نظر الكاتب

Contents & Description:

  This course is designed to reinforce the necessary reading skills through reading and comprehension of a variety of texts. It aims to develop reading skills and comprehension strategies, vocabulary-building, reading strategies such as skimming, scanning, guessing meaning from context, understanding the structure and organization of the text, increasing reading speed and interpreting the author’s point of view.

Objectives:

 Upon completion, students should be able to:

  1. draw conclusions,
  2. understand vocabulary in context
  3. recognize main ideas
  4. make inferences
  5. discover writer’s point of view

الكتب والمراجع:                                                                                                       Textbook and References

  1. Kirn, Elaine and Pamela Hartmann (2009) Interactions 2. McGraw- Hill Education.
  2. Mikulecky,Beatrice S. and Linda Jeffries ( 2009 Reading Power 2 (4th Edition).Longman Person Education
  3. Brenda Wegmann , Miki Knezevic , Marilyn Bernstein(2003 )Mosaic 2: Reading 4th edition. McGraw- Hill Education